USA 2008

Tilbage til forsiden

30. april 2008

I dag var jeg en tur i Elk Horn hvor mange danskere bosatte sig.

Den berømte mølle fra Nr. Snede

29. april 2008

Så ankom jeg til Council Bluff hvor jeg mødes med Orwill og Phyllis, vi snakkede resten af dagen om alt. Og jeg skal hilse hele familien

Orwill, Phyllis og jeg sidder og hygge snakker

Udsigten ved et mindesmærke ved Council Bluff

Atter en udsigt

28. april 2008

I dag besøgte jeg Harley Davidson fabrikken der laver næsten alle motorer til alle HD og Buell, Lige inden middag startede jeg så turen mod Orwill, men efter at jeg havde kørt i 2 timer så begyndte der at sne så jeg valgte at køre ind på et hotel. Jeg mangler stadig 396 miles i at nå frem

27. april 2008

Jeg er nu nået til Milwaukee, der er måske et par stykker der ved hvad jeg vil her. Men mere info om det i morgen.

26. april 2008

Så kom min fridag i den forblæste by Chicago. Jeg skrev lidt med Orwill, hvor efter at han anbefalede mig at besøge Museum of Science and Industri. Og jeg må sige at dette var et godt valg, jeg tror sagtens at jeg kunne bruge flere dage her

Dette var verdens hurtigste køretøj i 1974

Jeg blev imponeret at denne model jernbane

Jeg var inde i den tyske ubåd U-505

25. april 2008

I dag ankom jeg til Chicago hvor jeg havde en dejlig lang snak med Priscilla (EQ=Bylla) og resten af familien ved 5 tiden PM kørte jeg til downtown Chicago hvor jeg havde bestemt mig for at bo på Hard Rock Hotel, Jeg bor på værelse 2217 (22 etage, værelse 17). Jeg løb ind i nogle regn byger på turen så jeg var gennemblødt da jeg ankom.

Dan og Priscilla’s hus

Udsigten fra mit hotel

Og udsigten i dagslys

24. april 2008

I går aftes fandt jeg en guide til min gps til route 66 mod Chicago

Ved middags tid gik det op for mig hvor langsom den gamle route 66 er så jeg sprang på interstate 55 igen mod Chicago. Efter jeg havde kørt en times tid begyndte det at blæse med 10 m/s og regne så jeg fandt et hotel i Bloomington. De lover regn og storm igen i morgen så vi får se hvor langt jeg kommer.

23. april 2008

I dag gik turen til St. Louis, der har ikke været meget at se men jeg regner med at nå Chicago i morgen.

22. april 2008

Så kom turen til Memphis, hvor jeg så Graceland og Elvis gravsted. Triptælleren har rundet 3000 miles nu. Jeg snakkede med en lastbils chauffør der var strandet på hotellet, firmaet var gået ned så han sad bare og ventede på at en bekendt kom omkring så han kunne komme hjem. Hans lastbil var på motorvejen.

21. april 2008

Planen for i dag var egentlig at køre til Memphis, men jeg ændrede mening efter jeg fik en whisky i går. Annika, Palle, Hjuler og Brian nu skal i ikke blive sure når jeg siger Jack Daniels. Senere kan i finde mit billede på Jack Daniels turen var 21/4 2008 kl. 11:45

Hmmm man kan bestille en tønde Jack D, og få den leveret ved døren.

Tennessee er utrolig flot, jeg må sige denne stat har ramt mig,

God musik, god whisky og flot natur.

20. april 2008

I dag er en ren slappe af dag jeg startede på et lille spillested, der var en præst der spillede gospel. Fortsatte på Stage med at drikke en vand inden middag. Over middag fandt jeg ud af at de har guinness på flaske.

Præsten på guitar, de startede med en bøn

Ham her gjorde det godt

Jaja jeg måtte have en skjorte

19. april 2008

I dag har været en ren køre dag, efter 5 ½ time på highway ende jeg i Nashville.

18. april 2008

Efter et lækket morgen bord er jeg klar til at sige farvel til Matthew, som altid er det sørgmodigt at forlade et venligt hjem.

Jeg fortsatte 2 timer mod syd for at møde eq=Sslimmee, det er et utroligt flot område/hus han har. Læg mærke til hans vagt and.

Efter at jeg snakkede over 1 time med Sslimmee fortsatte jeg til Iron Pony hvor jeg købte atter en taske (sissy bar taske) da der er ved at være småt i sidetaskerne. Jeg fortsatte til Lebanon hvor der var et fint lokalt hotel med levende musik.

17.april 2008

I dag kørte jeg 3 timer mod syd og ende ved Matthew (eq=Worlin) i Ohio, den gæstfrihed jeg møder på min vej bliver ved med at imponere mig.

16. april 2008

Så kom turen til Niagara Falls og jeg må sige at de vandfald er utrolige smukke, Jeg blev der ikke længe da jeg var i vinter udstyret og der var ca. 20 grader, i dag har jeg rundet 2000 miles dvs. ca. 3200 km.

15. april 2008

I dag har jeg slået østkysten. Jeg turde ikke overskride grænsen, på grund af visum men var 1 mile fra Canada. Jeg kørte retur til Becky (eq=Spoiledbrat) i Watertown fik en stor knuser, og jeg må sige hun er lige så smuk i virkeligheden som i everquest. I Watertown fik jeg en kop kaffe og kørte sidst på dagen tilbage til mit hotel. Turen i dag var ikke så kold som i går.

Udsigten omkring den canadiske grænse

1 mile til Canada

14. april 2008

Så kom turen mod nord, jeg mangler ca. 100 miles i at ramme Canada. Området her oppe er simpelt hen så flot at jeg måtte stanse for at tage et par billeder

13. april 2008

I dag var det med lidt vemodigt at forlade Jeff i Washington, men jeg skal jo videre på min tur. Jeg startede med at køre til Gettysburg, der er et stort område om borgerkrigen i USA. Fortsatte til Harley Davidson museum men uheldigvis var der lukket om søndagen. Turen gik nu til New York hvor jeg mødes med Ryan, Jennifer, Kyle og Connor (EQ Ryan=Hithel og Jennifer=Anakari)

Et af de mange monumenter i Gettysburg

Kyle er ude og prøve maskinen

12. april 2008

I dag var vi igen i Washington hvor vi så alle krigs monomenterne men alle de faldne fra WW1 WW2 Korea og Vietnam.

Lincoln fik da også et besøg

11. april 2008

I dag tog Jeff mig en tur til Williamsburg/Yorktown, dette var området hvor de vigtige kampe om frihedskrigen foregik. I Yorktown så vi hvordan kolonisterne levede i 1700 tallet vi så de steder alle de store  kampe blev kæmpet. Williamsburg er en by der er blevet genopbygget i den gamle stil, alle i byen går rundt i tøj fra 1700.

Jeff og mig foran en kanon fra uafhængigheds krigen

Ja selv ikke gabestokken kan ødelægge mit humør

Vi havde en lang snak med Jackie på den lokale taven i Williamsburg

10. april 2008

I dag tog Jeff mig på en guidet tur til Washington, hvor jeg så det meste af centrum

Jeg var inde og se National museum of art

I baggrunden ser vi US Capitol

Her ser jeg Washington monument

Her ser jeg en kopi af den kapsel der landede på månen

9. april 2008

I dag kørte jeg de sidste 331 kilometer til Washington, jeg skrev med Jeff (EQ=Pinaduz) i går og han sagde at jeg skulle lande her inden klokken 15 for ellers ville trafikken være slem. Så jeg startede dagen kl. 6 med et hurtigt bad og morgen mad så kl. 7 var jeg ude at køre. For at sige det mildt så var det ikke varmt, der var overskyet indtil klokken blev 11.30. Da solen først kom frem var alt lækkert igen. Jeg bankede på Jeff’s dør omkring kl. 2 vi sad og snakke lidt inden der blev EQ tid. I morgen har han lovet mig en guidet tur i Washington, så det ser jeg frem til.

8. april 2008

I dag kører jeg bare for at komme så tæt på Washington så der kun bliver 1 stop. Der var skyet og koldt til klokken blev 12, så kom solen frem og varmede så dejligt.

Nielsen står ved sin harley i South Carolina

Mit tørrestativ

Jeg ramte North Carolina kl. 1 og forsatte til en Fayetteville (afkørsel 49 på I95) og mangler nu 331 miles i at ramme Washington. Ryggen er lidt øm i dag, men humøret er stadig højt

7. april 2008

Jeg startede ud fra Orlando efter jeg havde spist morgenmad, og startede på turen mod nord. Efter 2 tankninger og 2 vandpauser ender jeg ved afkørsel 87 på I95 her er min plan at tage overnatningen i dag, jeg har kørt 260 miles (418 km) på knap 5 timer. Jeg er glad for at have forladt Florida fordi der er storm og regn varsel i området, men jeg kunne nemt have brugt et par dage mere sammen med Dale. Min nakke kan mærkes i dag efter jeg har haft den store hjelm på i mange time, plus jeg kan også mærke mine ben. Men humøret er højt og jeg glæder mig igen til i morgen

Mine instrumenter når jeg kører

Og Ejgil spurte efter nummerpladen

6. april 2008

I dag har jeg valgt at smutte en tur til Kennedy Space center. Turen der ud gik fint der var en fin temperatur så jeg kørte i mine almindelige bukser. Jeg syntes ikke der var så meget at se på der ude, så over middag valgte jeg at smutte tilbage til mit hotel, jeg havde læderbukserne med i sidetasken og hoppede i dem da der er storm regn og lyn varsler her i Florida. Det var et ok valg da jeg løb ind i et par byger på turen tilbage, men jeg valgte at køre uden handsker så mine hænder er blevet solbrændt. Nu skal jeg til at pakke så jeg kan køre nord på i morgen. Her til aften snuppede jeg en taxi ned til Dale (EQ=Loadakai) vi have en hyggelig aften hvor snakken gik både øst og vest. Han kørte mig ned til hotellet efter vi havde været ude at spise.

5. april 2008

Snakkede med Hans Jørgen fra MC-rejser og han ville komme og hente mig kl. 09.00 est, vi kørte en lille tur ud og fik noget morgenmad og en lang snak om turen (jeg tror også lige han ville sikre sig at jeg kunne håndtere mig selv her i staterne). Hvor efter vi fortsatte ud til Eaglerider, jeg fik en lang snak med Mike og blev efter ca. 10 underskrifter vist ud til min motorcykel

Grunden til at jeg er kørt så lang frem er at der sidder en stor lås på forhjulet.

Jeg har en masse småting jeg skal have lavet inden jeg smutter videre.

Kl.1600 est mit valg om at lave disse småting var et godt valg….. Der regner helt vildt nu.

4. april 2008

Jeg var oppe kl. 5.00 cet og skulle flyve fra Aalborg til Copenhagen kl. 06.30 cet.

Kl. 09.00 cet kom turen fra Copenhagen til Newark, hvor jeg lanede kl. 11.55 est (18.00 cet)

Immigrationen gik lidt sejt da der nok var 1500 mennesker i kø, så jeg nåede ikke min flyver kl. 13.30 est. Men kommer først med en flyver kl. 16.10 est.

Ca. kl.18.40 est lander jeg i Orlando, hvor jeg tager en taxi hen til mit hotel, jeg tror nok jeg ville have valgt et andet sted da dette ser lidt farligt ud. Hotellet er ok så det går nok

3. april 2008

Jeg prøver udstyret inden jeg skal af sted.